In dit artikel

Migraine en werk: alles wat je moet weten

Migraine en werk: alles wat je moet weten

Heb je op het werk weleens te maken met migraine? Dan weet je maar al te goed hoe vervelend dit kan zijn. Het kan je prestaties op werk aardig beïnvloeden. Maar het is daarnaast ook voor jezelf natuurlijk enorm vervelend om mee te dealen. Daarom is het meer dan logisch dat je erg graag komt te weten hoe je dat het beste aan kunt gaan pakken. In dit blog geven we je een paar handige tips om mee aan de slag te gaan.

Op deze manier ontstaat migraine 

Hoe ontstaat migraine? Voordat je effectief aan de slag kunt gaan met het aanpakken van de migraine, is het natuurlijk erg belangrijk om te weten hoe dit nu eigenlijk ontstaat. De hoofdpijn wordt door een speciaal geactiveerd systeem in het hoofd veroorzaakt. Dit wordt ook wel het trigeminovasculaire systeem genoemd. Delen in de hersenstam worden geactiveerd, wat zorgt voor een prikkeling van de zenuwuiteinden rond de bloedvaten in de hersenvliezen. Dit, met een onderdrukking van pijngeleiding naar hogere delen van onze hersenen, zorgt ervoor dat de migraine ontstaat. 

Probeer fel licht en het computerscherm meteen te vermijden 

Wist je dat de migraine in verschillende fases op kan treden? Het gaat namelijk om de volgende vier stadia:

  • Fase 1: Waarschuwingsfase
  • Fase 2: Aurafase
  • Fase 3: Hoofdpijnfase
  • Fase 4: Herstelfase 

Merk je dat de eerste tekenen van de migraine ontstaan? Dan is het belangrijk om daar zo snel mogelijk actie in te nemen. Het is dan de hoogste tijd om meteen volledige rust te pakken en je te richten op het herstel. Probeer fel licht en het computerscherm meteen te vermijden en zoek de rust van je slaapkamer op.

Migraine mogelijk kunnen voorkomen pak je op deze manier aan 

Er zijn verschillende soorten situaties waardoor de migraine sneller kan ontstaan. Alleen jij voelt dat natuurlijk het beste aan en kan daarop handelen. Maar je kunt zelf ook de nodige maatregelen treffen om dit sneller te kunnen voorkomen. Denk hierbij aan:

  • Genoeg ontspannen en stress vermijden 
  • Slaap regelmatig en genoeg
  • Eet gezond en beweeg goed 
  • Probeer het gebruik van alcohol en koffie te vermijden 
  • Stop met roken 

Je leest het dus goed. Met een paar kleine aanpassingen in het dagelijks leven kun je dus al erg veel verschil maken. Wie weet kun je met een van bovenstaande tips jouw klachten migraine op korte termijn al flink verminderen.

Tineke Rous-de Vries (Schoonheidsspecialist)

Tineke Rous-de Vries (Schoonheidsspecialist)

Tineke Rous-de Vries (1962), oprichter van Jouwlijfstijl.nl, leeft volgens het motto "Ik ben geen 18 meer, maar ik streef ernaar om gezond, vitaal en mooi verzorgd ouder te worden". Met meer dan 40 jaar ervaring in de wereld van cosmetica en voeding heeft ze als schoonheidsspecialiste en orthomoleculair voedingsadviseur uitgebreide kennis opgedaan. Ze heeft van dichtbij gezien wat de juiste huidverzorging en goede voeding voor zowel je huid als je algehele welzijn kan doen. Ontdek op haar platform waardevolle tips, informatie en kwaliteitsproducten die bijdragen aan een stralende huid, een gezond lichaam en een vitale levensstijl. Tineke deelt deze inzichten vol passie en liefde. Volg Tineke ook op LinkedIn en Facebook. Voor opmerkingen of vragen, mail tineke@jouwlijfstijl.nl of bel 033-2022144 tijdens kantooruren. Meer advies van Tineke Rous- de Vries.